Έχετε ήδη επιλέξει την ομάδα σας
ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τον τρόπο παρουσίασης της εργασίας σας .
ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τον τρόπο παρουσίασης της εργασίας σας .
Καθίστε
στους ανάλογους διαμορφωμένους σταθμούς στην τάξη με τον κατάλληλο εξοπλισμό.
1H
Διαβάστε προσεκτικά στο blog
του μαθήματος , όπου ήδη βρίσκεστε, την " Ιστορία
του χαμένου Χομπς" αριστερά
στην αρχική σελίδα ή πατώντας εδώ.
è
Συζητήστε
στην ομάδα σας:
·
Γράφει σωστά την αγγελία το παιδί για να βρει το παιχνίδι του;
·
Είναι εύκολο να βρει το παιδί το ζωάκι
-παιχνίδι του;
·
Αν όχι, γιατί;
·
Τι είναι αυτό που δεν κάνει σωστά;
2H
Η
κάθε ομάδα επιλέγει τουλάχιστον από δύο αγγελίες-ανακοινώσεις για ζώα από τα sites των φιλοζωικών οργανώσεων, πατώντας εδώ: 3η ομάδα
è
Καθώς όλοι διαβάζετε σιωπηρά ο
γραμματέας της ομάδας σας θα διαβάζει
μεγαλόφωνα τις αγγελίες- ανακοινώσεις.
Ø
Αφού
διαβάσατε τα κείμενα, ας προσπαθήστε να απαντήσετε στις ερωτήσεις:
·
Ποιες
λέξεις σας βοήθησαν να αναγνωρίσετε το
ζωάκι;
·
Τι
μέρος του λόγου είναι
αυτές οι λέξεις;
·
Ποιες
λέξεις προσδιορίζουν και τι
δείχνουν;
Ø Βρείτε τη σημασία του κάθε επιθέτου που εντοπίσατε στις αγγελίες.
θα εργαστείτε ομαδικά στο συνεργατικό
έγγραφο και στη
συνέχεια ο εκπρόσωπος τύπου μπορεί να ανακοινώσει
τις απαντήσεις σας στην ολομέλεια της τάξης.
3H
Ø
Μπορείτε
να διακρίνετε πάντα τα επίθετα
από τα επίθετα που
λειτουργούν ως ουσιαστικά;
Ø
Ώρα
να θυμηθούμε τι ξέρουμε με μία εύκολη
ασκησούλα:
è
Όποιος δεν θυμάται καλά, μπορεί να
πάρει πληροφορίες στο:
Διάβασε
σημαντικές πληροφορίες για το επίθετο εδώ :
4H
α)
Μεταβείτε στην Εκπαιδευτική Πύλη, στο Αντίστροφο
Λεξικό
è
Αναζητήστε επίθετα με κατάληξη -ων(ονας) -ων-ον
και ων-ουσα-ον
C
Η
3η ομάδα θα εργαστεί από
τη σελίδα 24 ως την 35
è
Επιλέξτε τρία γνωστά/οικεία σας επίθετα
è
Γράψτε
τα ένα-ένα στην αναζήτηση (βρες)
και πατήστε αριστερά :
αποστολή
στα σώματα κειμένων.
è
Τι παρατηρείται σχετικά με τη χρήση και την κλίση αυτών των επιθέτων;
β)
Ας
λύσουμε τις απορίες μας και ας ελέγξουμε τις γνώσεις μας σχετικά με τα
επίθετα σε ων(ονας)-ων-ον, που τόσο πάντα
μας μπερδεύουν
πατώντας εδώ
Μπορείτε να συμβουλευτείτε τους πίνακες της γραμματικής στον Ελληνικό Κόσμο.
5H
Ø
Μελετήστε το κόμικ: "Τι πλούσια γλώσσα για ένα πεινασμένο γάτο" (που
βρίσκεται και στην σελίδα 74 του βιβλίου
σας) και υπογραμμίστε όσα δικατάληκτα
επίθετα σε ης/ης/ες
εντοπίσετε.
Ø
Στη
συνέχεια μεταβείτε στον κατάλογο
επιθέτων στο λεξικό Wiktionary και βρείτε τη σημασία των επιθέτων.
Ξέρετε πώς κλίνονται τα επίθετα αυτά; Πατήστε κλικ πάνω τους για να το μάθετε.
Άραγε χρησιμοποιούμε σωστά αυτά τα
επίθετα στην καθημερινή ζωή;
Αν
θέλετε να το μάθουμε, πατήστε εδώ
6H
Mία ανακοίνωση στην τηλεόραση
(Πατήστε στην παραπάνω σειρά γι ανα εμφανιστεί το ppt της ομάδας σας)
Mία ανακοίνωση στην τηλεόραση
(Πατήστε στην παραπάνω σειρά γι ανα εμφανιστεί το ppt της ομάδας σας)
Ø
Μεταβείτε
στο Φωτόδεντρο στην ιστοσελίδα που φιλοξενούνται απεικονίσεις
ζώων στις εικαστικές τέχνες από τον Μινωικό
Πολιτισμό ως τη Μοντέρνα Τέχνη του 20ου αιώνα.
Ø
Υποτίθεται
πως χάσατε ένα ζώο της απεικόνισης που επιλέξατε και σας που σας έκανε
περισσότερο εντύπωση. θα χωριστείτε σε ομάδες
και θα κάνετε
μία ομαδική παρουσίαση σε
συνεργατικό ppt.
Η
ομάδα σας θα επιλέξετε μία εικόνα, θα την αποθηκεύσει και θα την εισάγει
στην πρώτη διαφάνεια του
συνεργατικής παρουσίασης ppt
Στη
συνέχεια θα κάνετε ένα νοητικό χάρτη θα τον
αποθηκεύσετε και θα τον εισάγετε στη
δεύτερη διαφάνεια. Ο νοητικός
χάρτης πρέπει να έχει στο κέντρο το
όνομα του ζώου και στις λεπτομέρειες τουλάχιστον πέντε επίθετα. Μπορείτε να
δείτε ένα πρότυπο-παράδειγμα που
μπορείτε να συμπληρώσετε εδώ.
Στην τρίτη διαφάνεια θα παρουσιάσετε την περιγραφή του
ζώου, που υποτίθεται ότι χάσατε και ψάχνετε, και που θα περιλαμβάνει τουλάχιστον πέντε επίθετα που το προσδιορίζουν:
με μία βιντεοσκοπημένη ανακοίνωση στην τηλεόραση
(κινηματογραφήστε την ανακοίνωση
με την εφαρμογή του υπολογιστή
και ο γραμματέας θα εισάγει το αρχείο)
Τέλος,
ο
εκπρόσωπος τύπου θα παρουσιάσει την
ομαδική
σας εργασία στην ολομέλεια της τάξης.
7H
Ø
Επισκεφτείτε:
J
Το
Φωτόδεντρο και δείτε στιγμιότυπα
από την
απεικόνιση της ανθρώπινης
μορφής στη Δυτική ζωγραφική"
J
την
Εθνική
Πινακοθήκη
Επιλέξτε
και περιγράψτε σε μία μεγάλη παράγραφο το
αντικείμενο τέχνης, που σας
εντυπωσίασε.
J
Ακολουθήσετε
το προσυγγραφικό στάδιο, φτιάχνοντας
έναν νοητικό ιστό
è Όποιος
χρειάζεται βοήθεια, μπορεί να δει στη συνέχεια ένα πρότυπο που μπορεί να συμβουλευτεί
και να χρησιμοποιήσει στο Υποστηρικτικό Υλικό 2 πατώντας εδώ στο blog του μαθήματος μας
J
Προσπαθήστε
να αποδώσετε τα χαρακτηριστικά του τουλάχιστον με 5 επίθετα,
στις λεπτομέρειες-υποστηρικτικές ιδέες
è
Μπορείτε να βρείτε βοήθεια
και ιδέες
στο Υποστηρικτικό Υλικό 2
ανάλογα με το είδος της περιγραφής που θα κάνετε: ζώο,
ανθρώπινη μορφή, έργο τέχνης.
J
Αφού κάθε μέλος της ομάδας τελειώσει
τη παράγραφο του, ανταλλάξτε τυχαία τα κείμενα σας και
J
Ελέγξτε:
α)
αν ο συμμαθητής σας ακολούθησε κατά την ανάπτυξη της παραγράφου το νοητικό
ιστό.
β) αν χρησιμοποίησε τουλάχιστον 5 επίθετα σωστά γραμματικά και συντακτικά.
γ) Τέλος, το κάθε μέλος της ομάδας παίρνει το κείμενο του,
κάνει τις ανάλογες διορθώσεις που
έχουν σημειωθεί, και παραδίδει το κείμενο στον καθηγητή του.
è
Για
να διορθώσετε τα κείμενα σας συμβουλευτείτε τους πίνακες
Γραμματικής
Καλή Συνεργασία!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου