3Η ΟΜΑΔΑ: ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΣ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ





3η ΟΜΑΔΑ
 Οι παρουσιαστές της τηλεόρασης

ΠΑΤΗΣΤΕ ΚΑΙ  ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΜΑΣ

*      Έχετε ήδη επιλέξει  την ομάδα σας 
ανάλογα  με τα ενδιαφέροντα και τον τρόπο παρουσίασης της εργασίας σας .
*      Καθίστε στους ανάλογους διαμορφωμένους σταθμούς  στην τάξη με τον  κατάλληλο εξοπλισμό.



   1H
 Διαβάστε προσεκτικά  στο blog του μαθήματος  , όπου ήδη βρίσκεστε, την  " Ιστορία του χαμένου Χομπς"  αριστερά στην αρχική σελίδα  ή πατώντας εδώ.
         
è Συζητήστε στην ομάδα σας:

·         Γράφει σωστά την αγγελία  το παιδί για να  βρει το παιχνίδι  του;
·         Είναι εύκολο να βρει το παιδί το ζωάκι -παιχνίδι του;
·         Αν όχι,  γιατί;
·         Τι είναι αυτό που δεν κάνει σωστά;


    2H

Η κάθε  ομάδα επιλέγει  τουλάχιστον από δύο αγγελίες-ανακοινώσεις για ζώα από τα  sites των φιλοζωικών οργανώσεων,  πατώντας εδώ: 3η  ομάδα
è Καθώς όλοι διαβάζετε σιωπηρά ο γραμματέας της  ομάδας σας θα διαβάζει μεγαλόφωνα τις αγγελίες- ανακοινώσεις.

Ø  Αφού διαβάσατε τα κείμενα, ας προσπαθήστε  να απαντήσετε  στις ερωτήσεις:

·         Ποιες λέξεις σας βοήθησαν να αναγνωρίσετε το ζωάκι;

·         Τι μέρος του λόγου είναι  αυτές οι λέξεις;

·         Ποιες λέξεις προσδιορίζουν  και τι δείχνουν;



Ø  Βρείτε τη σημασία του κάθε επιθέτου που εντοπίσατε στις αγγελίες.
 θα εργαστείτε ομαδικά στο συνεργατικό έγγραφο και στη συνέχεια  ο εκπρόσωπος τύπου μπορεί να ανακοινώσει τις απαντήσεις σας στην ολομέλεια της τάξης.

     3H

Ø  Μπορείτε να διακρίνετε πάντα  τα επίθετα  από τα επίθετα  που
λειτουργούν ως ουσιαστικά;
Ø  Ώρα να θυμηθούμε τι ξέρουμε  με  μία εύκολη  ασκησούλα:

è Όποιος δεν θυμάται καλά, μπορεί να πάρει πληροφορίες  στο:
 Διάβασε σημαντικές πληροφορίες για το επίθετο εδώ :


4H

α) Μεταβείτε στην Εκπαιδευτική Πύλη, στο Αντίστροφο Λεξικό
è  Αναζητήστε επίθετα με κατάληξη -ων(ονας) -ων-ον 
       και ων-ουσα-ον 
C  Η 3η  ομάδα   θα εργαστεί από τη σελίδα 24 ως την 35

è  Επιλέξτε τρία  γνωστά/οικεία σας επίθετα

è   Γράψτε  τα ένα-ένα στην αναζήτηση (βρες) και πατήστε αριστερά :
       αποστολή στα σώματα κειμένων.

è  Τι παρατηρείται σχετικά με τη χρήση και την κλίση αυτών των επιθέτων;



β)  Ας  λύσουμε τις απορίες μας και ας ελέγξουμε τις γνώσεις μας σχετικά  με τα    
      επίθετα σε ων(ονας)-ων-ον, που τόσο πάντα μας μπερδεύουν
     πατώντας εδώ



*      Μπορείτε να συμβουλευτείτε τους πίνακες της γραμματικής στον Ελληνικό Κόσμο.



5H

Ø  Μελετήστε  το κόμικ: "Τι πλούσια γλώσσα για ένα πεινασμένο γάτο"  (που βρίσκεται και στην σελίδα 74  του βιβλίου σας) και υπογραμμίστε όσα δικατάληκτα επίθετα σε ης/ης/ες   εντοπίσετε.
Ø  Στη συνέχεια μεταβείτε στον κατάλογο επιθέτων στο λεξικό  Wiktionary  και  βρείτε τη σημασία των επιθέτων.

*      Ξέρετε πώς κλίνονται τα επίθετα αυτά; Πατήστε κλικ πάνω τους  για να το μάθετε.
*      Άραγε χρησιμοποιούμε σωστά αυτά τα επίθετα στην καθημερινή ζωή;

Αν θέλετε  να το μάθουμε, πατήστε εδώ


6H
Mία ανακοίνωση στην τηλεόραση
(Πατήστε  στην παραπάνω σειρά γι ανα εμφανιστεί το ppt της ομάδας σας)

Ø  Υποτίθεται πως χάσατε ένα  ζώο της απεικόνισης  που επιλέξατε και σας που σας έκανε περισσότερο εντύπωση. θα χωριστείτε σε ομάδες και   θα κάνετε  μία ομαδική παρουσίαση σε συνεργατικό ppt.

     Οδηγίες

*      Η ομάδα σας   θα επιλέξετε μία εικόνα, θα την αποθηκεύσει και θα την εισάγει στην πρώτη διαφάνεια  του  συνεργατικής παρουσίασης   ppt


*      Στη συνέχεια  θα κάνετε ένα  νοητικό χάρτη  θα τον αποθηκεύσετε και θα τον εισάγετε στη δεύτερη διαφάνεια. Ο νοητικός χάρτης πρέπει  να έχει στο κέντρο το όνομα του ζώου και στις λεπτομέρειες τουλάχιστον πέντε επίθετα. Μπορείτε να δείτε ένα πρότυπο-παράδειγμα που μπορείτε να συμπληρώσετε εδώ.


*      Στην τρίτη διαφάνεια θα παρουσιάσετε την περιγραφή του ζώου, που υποτίθεται ότι χάσατε και ψάχνετε, και που  θα περιλαμβάνει τουλάχιστον πέντε επίθετα που το προσδιορίζουν:
με μία βιντεοσκοπημένη ανακοίνωση στην τηλεόραση
(κινηματογραφήστε την ανακοίνωση με την εφαρμογή του  υπολογιστή
 και ο γραμματέας θα εισάγει   το αρχείο)

*      Τέλος,   ο εκπρόσωπος τύπου θα παρουσιάσει την
ομαδική σας εργασία στην ολομέλεια της τάξης.


7H

Ø  Επισκεφτείτε:
J Το Φωτόδεντρο και δείτε στιγμιότυπα
από την απεικόνιση της ανθρώπινης
μορφής  στη Δυτική ζωγραφική"

J ή όποιο Μουσείο θέλετε στο Google Arts&Culture  


*      Επιλέξτε και περιγράψτε σε μία μεγάλη παράγραφο το αντικείμενο τέχνης, που σας
εντυπωσίασε.

J Ακολουθήσετε το προσυγγραφικό στάδιο, φτιάχνοντας έναν  νοητικό ιστό

è Όποιος χρειάζεται βοήθεια, μπορεί να δει στη συνέχεια ένα πρότυπο που μπορεί να συμβουλευτεί και να χρησιμοποιήσει  στο Υποστηρικτικό Υλικό 2  πατώντας εδώ  στο blog του μαθήματος μας


J Προσπαθήστε να  αποδώσετε τα χαρακτηριστικά του τουλάχιστον με 5 επίθετα,

    στις λεπτομέρειες-υποστηρικτικές ιδέες
è Μπορείτε να βρείτε  βοήθεια και  ιδέες  στο Υποστηρικτικό Υλικό  2  ανάλογα με το είδος της περιγραφής που θα κάνετε:  ζώο, ανθρώπινη μορφή, έργο τέχνης.
 Για να μεταβείτε σε αυτό Πατήστε εδώ, στο blog  του μαθήματος


J Αφού κάθε μέλος της ομάδας τελειώσει τη παράγραφο του, ανταλλάξτε τυχαία τα κείμενα σας  και
J Ελέγξτε:
 α) αν ο συμμαθητής σας ακολούθησε  κατά  την ανάπτυξη της παραγράφου το νοητικό     
     ιστό.
β) αν χρησιμοποίησε  τουλάχιστον 5 επίθετα σωστά γραμματικά και συντακτικά.
γ) Τέλος, το κάθε μέλος της ομάδας παίρνει το κείμενο του, κάνει τις ανάλογες διορθώσεις που έχουν σημειωθεί, και παραδίδει το κείμενο στον καθηγητή του.

è Για να διορθώσετε τα κείμενα σας συμβουλευτείτε τους  πίνακες Γραμματικής

Καλή Συνεργασία!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου